вівторок, 14 жовтня 2025 р.

Урок 7

 Пошук моделей-аналогів. 

Визначення кращих ознак. Оцінка обєкта проєктування.

 Створення ескізного малюнка проєктованого виробу


Вправа на повторення


Сьогоднішній урок — це перший етап великого проєкту, в результаті якого кожен учень створить власну унікальну поличку.


Бесіда «Що таке проєкт?».

o   Пригадайте, які етапи включає проєктна діяльність.

o   Які види деревинних матеріалів ви знаєте?

o   Які інструменти використовують для обробки деревини?

·        Вправа «Кошик ідей».

o   Для чого можна використовувати поличку, і куди її можна встановити.

o   

 «Проєктуємо поличку»

o   1. Пошук моделей-аналогів. Розрізняють види поличок: 

o   за формою (прямокутна, кутова, фігурна);

o   за призначенням (для книг, для квітів, для сувенірів);

o  за матеріалом (ДСП, фанера, масив дерева);

o   за конструкцією (навісна, підлогова).

o   2. Оцінка об'єкта проєктування

 критерії:

o   Естетичність: наскільки привабливий зовнішній вигляд.

o   Функціональність: чи зручна поличка у використанні.

o   Економічність: наскільки дешеві матеріали та виготовлення.

o   Простота виготовлення: наскільки легко зробити поличку.

o   3. Ескізний малюнок: як створити ескіз:

o   за допомогою олівця і лінійки;

o   зобразити виріб у трьох проєкціях (вид спереду, збоку, зверху);

o   нанести приблизні розміри.

 Робота в малих групах

·        Завдання «Аналіз аналогів»

o   Групова робота: кожна група знаходить в інтернет-джерелах 3-4 зображення різних полиць.

o   Завдання: Оцінити їх за запропонованими критеріями.

·        Завдання «Мій ескіз».

o   Створити ескізний малюнок своєї майбутньої полички.


·        Презентація ескізів

o   Чому обрано саме таку форму та конструкцію?

o   Для чого вона буде використовуватися?

o   Які особливості ви враховували?

Домашнє завдання 

·        Обов'язкове:

o   завершити ескізний малюнок своєї полички;

o   підготувати обґрунтування вибору матеріалів та конструкції.

·        За бажанням:

o   знайти додаткові ідеї полиць в інтернеті та проаналізувати їх;

o   обміркувати можливі варіанти декорування.