Складання деталей виробу.
Види оздоблення деревинних матеріалів
Смайл настрою
Бесіда
o
Які інструменти використовують для обробки деревини?
o Назвіть основні види деревинних матеріалів.
o
Призначення оздоблення: захист від
вологи, шкідників, бруду; надання естетичного вигляду.
o
Види оздоблень: поверхневе (фарбування, лакування)
та художнє (різьблення, пірографія).
o Лакування: нанесення тонкої плівки лаку на поверхню.
Підготовка поверхні: шліфування наждачним папером, очищення від пилу.
o
Нанесення лаку: рівномірно пензлем або валиком.
o
Сушіння та шліфування: кожен шар лаку
висушується, а потім шліфується до ідеальної поверхні.
o Безпека: робота у добре провітрюваному
приміщенні, використання рукавичок.
o Пірографія - випалювання малюнка на деревині спеціальним приладом — пірографом.
o Підготовка малюнка: перенесення малюнка на деревину олівцем або через трафарет.
o Випалювання - використання різних насадок для створення
штрихів різної товщини та глибини.
o Безпека: робота з нагрівальними приладами,
дотримання обережності, використання підставок.
Домашнє завдання
·
Обов'язкове: вивчити види оздоблення.
·
За бажанням: підготувати ескіз майбутнього
виробу, який можна буде прикрасити лакуванням або пірографією.
Критерії оцінювання до
уроку
1. Участь та
активність на уроці
·
Високий рівень: Активно відповідає на запитання,
бере участь в обговоренні, проявляє ініціативу.
·
Достатній рівень: Відповідає на запитання вчителя,
уважно слухає, залучений до обговорення.
·
Середній рівень: Пасивний, але слухає пояснення.
·
Низький рівень: Відсторонений, не бере участі в
роботі.
2. Розуміння
теоретичного матеріалу
·
Високий рівень: Чітко пояснює призначення
оздоблення, різницю між лакуванням і пірографією, послідовність дій для кожного
виду оздоблення.
·
Достатній рівень: Знає основні поняття, може
переказати технологію, але плутається в деталях.
·
Середній рівень: Засвоїв основні терміни, але має
труднощі з поясненням.
·
Низький рівень: Не розуміє основних понять.
3. Дотримання правил
безпеки
·
Високий рівень: Чітко дотримується всіх правил
безпеки при роботі з лаком та пірографом, використовує засоби захисту.
·
Достатній рівень: Дотримується більшості правил
безпеки, за незначними винятками.
·
Середній рівень: Виконує правила безпеки тільки
після нагадування.
·
Низький рівень: Ігнорує правила безпеки.
4. Практична робота:
Пірографія
·
Високий рівень:
o
Малюнок перенесено чітко.
o
Лінії випалювання рівні, штрихи різної товщини виконано з використанням
різних насадок.
o
Кінцевий малюнок виглядає естетично та завершено.
·
Достатній рівень:
o
Малюнок перенесено з невеликими похибками.
o
Лінії випалювання можуть бути не зовсім рівними.
o
Загальний вигляд малюнка прийнятний.
·
Середній рівень:
o
Малюнок перенесено недбало.
o
Лінії випалювання нерівні, глибина випалювання нерівномірна.
o
Малюнок виглядає неохайно.
·
Низький рівень:
o
Значні дефекти малюнка або неможливість його виконання.
6. Самооцінка та
рефлексія
·
Високий рівень: Учень/учениця об'єктивно оцінює
свою роботу, може вказати на переваги та недоліки, робить висновки для
подальшої роботи.
·
Достатній рівень: Оцінює свою роботу, але може бути
не повністю об'єктивним.
·
Середній рівень: Затруднюється з самооцінкою, не
може назвати сильні та слабкі сторони.
·
Низький рівень: Відсутність самооцінки.