вівторок, 14 жовтня 2025 р.

Технологічний етап

 Складання деталей виробу. 
Види оздоблення деревинних матеріалів 


 Смайл настрою

 
https://www.istockphoto.com/uk/




Бесіда

o   Які інструменти використовують для обробки деревини?

o   Назвіть основні види деревинних матеріалів. 

Відео


@ukrainian-online-school

o   Призначення оздоблення: захист від вологи, шкідників, бруду; надання естетичного вигляду.

o   Види оздоблень: поверхневе (фарбування, лакування) та художнє (різьблення, пірографія).

o   Лакування: нанесення тонкої плівки лаку на поверхню.

     Підготовка поверхні: шліфування наждачним папером, очищення від пилу.

o   Нанесення лаку: рівномірно пензлем або валиком.

o   Сушіння та шліфування: кожен шар лаку висушується, а потім шліфується до ідеальної поверхні.

o      Безпека: робота у добре провітрюваному приміщенні, використання рукавичок.

o      Пірографія - випалювання малюнка на деревині спеціальним приладом — пірографом.

o  Підготовка малюнка: перенесення малюнка на деревину олівцем або через трафарет.

o    Випалювання - використання різних насадок для створення штрихів різної товщини та глибини.

o      Безпека: робота з нагрівальними приладами, дотримання обережності, використання підставок.

Домашнє завдання 

·        Обов'язкове: вивчити види оздоблення.

·        За бажанням: підготувати ескіз майбутнього виробу, який можна буде прикрасити лакуванням або пірографією.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання до уроку

1. Участь та активність на уроці

·        Високий рівень: Активно відповідає на запитання, бере участь в обговоренні, проявляє ініціативу.

·        Достатній рівень: Відповідає на запитання вчителя, уважно слухає, залучений до обговорення.

·        Середній рівень: Пасивний, але слухає пояснення.

·        Низький рівень: Відсторонений, не бере участі в роботі.

2. Розуміння теоретичного матеріалу

·        Високий рівень: Чітко пояснює призначення оздоблення, різницю між лакуванням і пірографією, послідовність дій для кожного виду оздоблення.

·        Достатній рівень: Знає основні поняття, може переказати технологію, але плутається в деталях.

·        Середній рівень: Засвоїв основні терміни, але має труднощі з поясненням.

·        Низький рівень: Не розуміє основних понять.

3. Дотримання правил безпеки

·        Високий рівень: Чітко дотримується всіх правил безпеки при роботі з лаком та пірографом, використовує засоби захисту.

·        Достатній рівень: Дотримується більшості правил безпеки, за незначними винятками.

·        Середній рівень: Виконує правила безпеки тільки після нагадування.

·        Низький рівень: Ігнорує правила безпеки.

4. Практична робота: Пірографія

·        Високий рівень:

o   Малюнок перенесено чітко.

o   Лінії випалювання рівні, штрихи різної товщини виконано з використанням різних насадок.

o   Кінцевий малюнок виглядає естетично та завершено.

·        Достатній рівень:

o   Малюнок перенесено з невеликими похибками.

o   Лінії випалювання можуть бути не зовсім рівними.

o   Загальний вигляд малюнка прийнятний.

·        Середній рівень:

o   Малюнок перенесено недбало.

o   Лінії випалювання нерівні, глибина випалювання нерівномірна.

o   Малюнок виглядає неохайно.

·        Низький рівень:

o   Значні дефекти малюнка або неможливість його виконання.

6. Самооцінка та рефлексія

·        Високий рівень: Учень/учениця об'єктивно оцінює свою роботу, може вказати на переваги та недоліки, робить висновки для подальшої роботи.

·        Достатній рівень: Оцінює свою роботу, але може бути не повністю об'єктивним.

·        Середній рівень: Затруднюється з самооцінкою, не може назвати сильні та слабкі сторони.

·        Низький рівень: Відсутність самооцінки.